Galerie stavba kolejiště

Rok 2024 -stále není hotovo

V tomto roce jsme začali budovat vlastně již v lednu. A to odléváním betonu do forem. To byl začátek stavby hradu. Někdo možná pozná podobu s jedním českým hradem -Kokořínem. 😉 Je to náš oblíbený hrad. Do výběru byly zahrnuté i jiné hrady. Ale tento se jako jediný vešel do vymezeného prostoru v požadovaném měřítku. Když pominuly mrazy, začla stavba i venku. V jednu chvíli mě už beton nebavil, a tak jsem se vrhnul do elektrifikace kolejiště. Nakreslil jsem a vytisknul na 3D tiskárně lampy na dvě nádraží, vytvořil funkční vodní pumpu, osvětlil nádražní budovy… Potom se opět pokračovalo na hradě, který mě zabral více času, než jsem si myslel. Ovšem v podhradí se podařilo vytvořit potok s vodopádem. Teď již usínáme při šumění potůčku.

Rok 2023 -stále budujeme

Zjara nám kolejiště ještě trochu zapadalo sněhem, na fotečce je vidět další most nad rybníkem -nastříkaný na černo. Hned z jara jsem se rozhodl pro dvoukolejný tunel, který vlastně ani v plánu moc nebyl. A pokračovalo se dál, směrem nahoru, kdy bylo potřeba ještě větších terénních úprav. Tam vzniklo druhé nádraží a třetí tunel. Tento rok došlo k položení zbylých kolejí a výhybek podle návrhu. Vše se podařilo zprovoznit bez problémů. Kolejiště je řízené prostřednictvím tabletu a jednoho ručního bezdrátového ovladače. Co jsem ale tento rok nedokončil, je vodopád. Měl být už na jaře. Tak holt posunutý plán do dalšího roku. A na poslední fotce už je podzimní plán, co postavíme na kopci. Tak uvidíme, co se v následujícím roce podaří!

Rok 2022 -a pokračujeme

V tomto roce jsem obložil zídku. Pokračoval betonovým obloukovým mostem do oblouku. Zakopal jsem jezírko, které má 750l. Pro naše účely tento objem stačí. Rybičky tam mít nebudeme. A na fotkách je vidět, že se podařilo i zakrýt hlínu kamínky. To bylo důležité, protože kde jsem chvíli nepracoval, tam hned vyrost mega plevel. Tak jsem přistoupil k řešení -zakrývat. Na druhou stranu se tento rok podařilo zasadit i chtěnou zeleň. A hlavně! Podařilo se usadit bendnu s elektroinstalací! V tomto roce proběhly první zkoušky jízdy na kousku trati!

Rok 2021 -zahájení stavby

Ono to rozhodnutí přišlo ještě o rok dříve. Ale tady už se pomalinku chystá plocha pro budoucí kolejiště. Původně měla být menší, ale jak o tom člověk přemýšlel a plánoval, tak se trochu rozrostla. Nejdříve se plánovalo v počítači, aby vyšlo stoupání, oblouky i délka staničních kolejí. Pak nastoupil rýč, lopata, kamení a beton. V roce předešlém jsem postavil opěrnou zídku. Tento rok už příprava podloží pro spodní nádraží a první tunel. Málem bych zapoměl. S chutí jsem se také vyřádil s hliníkovým mostem. Setaven je z hliníkových profilů a konstrukce je nýtována.